پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ |۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 8, 2024
اکران مستند

حوزه/ حجت‌الاسلام مهدوی ارفع گفت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، مسجد کارگاه خودسازی و کارگاه انسان‌سازی و پایگاه بصیرت‌افزایی افراد و پایگاه ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، مراسم رونمایی از پوستر و اکران مستند "مزد خدمت" با حضور خانواده شهیدان اصلانی، دارایی، رضازاده و زینال‌زاده، حجت‌الاسلام مجتبی مهدوی ارفع رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان و محسن داوری فرماندار مشهد مقدس برگزار شد.

حجت‌الاسلام مجتبی مهدوی ارفع رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان در این مراسم ضمن تقدیر از ائمه جماعات و فعالان فرهنگی مساجد در راستای رسیدن به مسجد تراز اسلامی، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند، "مسجد پایگاه است، البته نه فقط پایگاه فلان مسئله اجتماعی، بلکه پایگاه همه کارهای نیک است".

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در این خصوص، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب چنین می‌فرمایند که مسجد کارگاه خودسازی است، کارگاه انسان‌سازی است، کارگاه تعمیر دل و تعمیر دنیاست، پایگاه بصیرت‌افزایی افراد و پایگاه ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان ادامه داد: هدف طرح هم‌محله امام رضا(ع) که دو سال سابقه دارد، میزبانی از زائران و فرهنگ‌سازی این میزبانی است، در سال گذشته ۳۱۲ مسجد زمینه اسکان و اطعام رایگان و خدمت‌رسانی‌های دیگری مثل حمل‌ونقل رایگان را فراهم کردند که منجر به کاری بزرگ شد و هر شب بیش از ۷۴هزار نفر از زائران علی بن موسی الرضا(ع) در این شهر در مساجد و منازل مرتبط با مساجد، اسکان داده شدند.

حجت الاسلام مهدوی ارفع همچنین از توزیع بیش از ۷۰۰ هزار پرس غذا در مساجد به زائران خبر داد و آن را اقدام مهمی در راستای ایجاد زمینه اسکان و اطعام رایگان از سوی امور مساجد به زائران عنوان نمود.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha